Jesteś tutaj

PROJEKTY EDUKACYJNE DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH GMINY OSIELSKO

PROJEKTY EDUKACYJNE DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH GMINY OSIELSKO

 

Projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu FEKP.08 Fundusze Europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego Działania FEKP.08.12 Kształcenie ogólne BydOF-IP Celu szczegółowego EFS+.CP4.F - Wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, od wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem przez ogólne i zawodowe kształcenie i szkolenie, po szkolnictwo wyższe, a także kształcenie i uczenie się dorosłych, w tym ułatwianie mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.

 

Projekt realizowany jest przez Gminę Osielsko w okresie od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 sierpnia 2026 r.

 

Cele projektu:

Celem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych poprzez poprawę warunków kształcenia i podniesienie kompetencji 100 nauczycieli, przyczyniające się do podniesienia jakości kształcenia ogólnego w 4 szkołach podstawowych zlokalizowanych na obszarze wiejskim gm. Osielsko oraz podniesienie kompetencji kluczowych 504 uczniów w ramach zajęć dodatkowych, w tym objęcie 40 uczniów doradztwem edukacyjno-zawodowym oraz zapewnienie indywidualnych porad/konsultacji 60 uczniom o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych.

 

Projekt skierowany jest do uczniów i nauczycieli z 4 szkół podstawowych zlokalizowanych na obszarze wiejskim prowadzących kształcenie ogólne w Gminie Osielsko: Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Maksymilianowie, Szkoły Podstawowej im. Agaty Mróz w Niemczu, Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Żołędowie) oraz Szkoły Podstawowej im. Polskich Olimpijczyków w Osielsku.

 

W ramach projektu planuje się poprawę jakości warunków kształcenia poprzez doposażenie pracowni w szkołach podstawowych uczestniczących w projekcie, podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli zatrudnionych w szkołach uczestniczących w projekcie poprzez szkolenia oraz podniesienie kompetencji kluczowych uczniów uczęszczających do szkół uczestniczących w projekcie poprzez udział w zajęciach dodatkowych, w tym doradztwie i konsultacjach. W ramach poprawy jakości warunków kształcenia i doposażenia pracowni we wszystkich szkołach podstawowych do końca kwietnia 2025 r. zostaną doposażone po 2 pracownie tj. pracownia informatyki i pracownia jęz. angielskiego.

 

W ramach doposażenia pracowni informatyki w każdej z 4 szkół zaplanowano zakup sprzętu komputerowego w postaci laptopów lub komputerów all in one oraz pomocy dydaktycznych w postaci robotów edukacyjnych i okularów VR. Natomiast dla potrzeb doposażenia pracowni jęz. angielskiego zaplanowano zakup sprzętu komputerowego tj. monitorów interaktywnych oraz pomocy naukowych w postaci oprogramowania edukacyjnego, gier językowych oraz kostek do konwersacji.

 

W ramach zadania podniesienia kompetencji zawodowych nauczycieli, realizowanego do końca czerwca 2025 r. w projekcie planuje się organizację dla 100 nauczycieli zatrudnionych w szkołach uczestniczących w projekcie 2-dniowego szkolenia warsztatowego, podczas którego jego uczestnicy nabędą kompetencje z zakresu:

  1. przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu, kumulacji stresu i negatywnych emocji, w tym współpracy, relacyjność i dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami,
  2. metod i technik pracy z uczniem trudnym, w tym radzenia sobie z niepożądanym zachowaniem i włączania rodziców do współpracy w rozwiązywaniu problemów z uczniem
  3. korzystania z nowoczesnych technologii cyfrowych TIK w pracy nauczyciela,
  4. wykorzystanie narzędzi Sztucznej Inteligencji AI w codziennej pracy nauczyciela, w tym wsparcia uczniów w bezpiecznym wykorzystaniu z AI.

 

W ramach zadania podniesienia kompetencji kluczowych uczniów poprzez udział w zajęciach dodatkowych, w tym doradztwie i konsultacji planuje się objęcie 504 uczniów szkół uczestniczących w projekcie w okresie od czerwca 2025 r. do sierpnia 2026 r. ścieżkami wsparcia, w ramach których zorganizowane zostaną:

  1. pozalekcyjne zajęcia wyrównawcze w formie półkolonii z informatyki i języka angielskiego podczas ferii letnich i zimowych dla uczniów z klas I-VI,
  2. indywidulane konsultacje i/lub porady psychologiczno-pedagogiczne w roku szkolnym 2025/2026 dla uczniów z klas I-VI,
  3. pozalekcyjne zajęcia rozwijające uzdolnienia z informatyki w roku szkolnym 2025/2026 dla uczniów z klas VII-VIII,
  4. indywidualne doradztwo edukacyjno-zawodowe w roku szkolnym 2025/2026 dla uczniów z klas VII-VIII.

 

Planowane efekty:

Projekt przyczyni się podniesienia efektywność i jakość kształcenia poprzez doposażenie w każdej ze szkół uczestniczących w projekcie 2 kluczowych pracowni ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych: pracowni informatyki i pracowni jęz. angielskiego w sprzęt i pomoce dydaktyczne. Ponadto projekt poprawi relacyjność i umożliwi nawiązanie współpracy z nauczycielami uczących podobnych przedmiotów z 4 szkół gminy Osielsko dzięki organizacji wyjazdowych szkoleń aktualizujących kompetencje nauczycieli. Dodatkowo realizacja projektu skutkować będzie zmniejszeniem nierówności edukacyjnych wśród uczniów pochodzących z różnych środowisk (wiejskich i napływowych) dzięki udzieleniu im wsparcia w formie ścieżek.

 

Wartość projektu: 1 148 506,80 zł

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 975 971,70 zł

 

zamknij x

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.